Wednesday, March 3, 2010

Lega ada...muram pun adaaa....

Arini jemaah Nazir mai observe aku..2 org..satu dr Putrajaya n satu lg dari JPN Penang..dua2 lelaki...P&P berjalan lancar..walaupun sistem internet sedikit slow..namun sbgai penyelaras aku buleh atasi dgn jayanya...
Yg lawak tu..aku terlupa nk bukak econ kt depa di belakang...dua2 pakat bukak kot yg depa pakai...hahahaha..depa tanya nk jimat letrik ke cikgu..hahahaa..nasib korang leee...sapa suh pakai kot musim panas2 mcm nih..
Mengajar x apa2..ok..berjalan lancar..tp mai kt interview tu yg x tahan tuuuu..2 jam..lama tuuu..
tanya ntah apa2..pasai isu semasa pendidikan..NKRA,KPI,SKPM,baiah dan mcm2 lg laaa..aku jwb je..depapun bukan tau sgt...mcm pecaya je aku jwb..
depa suh aku ckp secara spontan mengapa aku layak jd guru cemerlang selama 3 minit..huh..
aku x reti le nk bangga2 diri nih..aku kata le kt depa..sebagai org Melayu yg kaya dgn sifat merendah diri..benda nk puji diri le perkara yg paling payah aku nk buat..aku hentam jer..janji confident..
tp yg lemah tu..anak muridku x membantu pun..depa pi tanya anak muridku tentang aku..tanya lak dgn lawak2..budak2 tu apa lg...depa buleh pi kata..KAMI SUKA CIKGU SUHAIDA PASAI DIA CANTIK...huhuhuhu..budak ooiii...awat le x puji lebih lg...kata le cikgu pandai mengajar yg tu penting...
ABIH LE...X DAK HARAPAN LEEE....ermmm ada rezeki ada laaaaa.....

No comments:

Post a Comment